A szerződés létrejötte webshopban történt vásárlás esetén

Edit sajnos nem tudta megvásárolni a kanapéját a webshopban a rendkívül alacsony áron. Nem kapott ugyanis a webáruháztól olyan visszaigazolást, amely szerint a megrendelését a webáruház elfogadta és azt teljesíti.

A jogszabályok szerint a webáruházban történő vásárlás esetén a vásárló tesz vételi ajánlatot a kereskedő felé. A kereskedő a vételi ajánlat beérkezéséről 48 órán belül köteles visszaigazolást küldeni, de ez a visszaigazolás csak azt tartalmazza, hogy a vásárló megrendelését a kereskedő megkapta. Akkor jön létre a szerződés a felek között, ha a beérkezett megrendelés alapján a kereskedő a vételi ajánlatot elfogadó visszaigazolást küld a vásárló részére. Innentől áll fenn a kereskedő jogi kötelezettsége a teljesítésre.

Természetesen nem kizárt, hogy a két visszaigazolás tartalmilag egybeessen, ez azonban ritka a webáruházak gyakorlatában.

A fentiek nem jelentik azt, hogy a kereskedő nem követett el jogsértést a téves árfeltüntetéssel. Azonban ebben az esetben nem keletkezik kötelezettsége a teljesítésre.

A hibás árfeltüntetés a kereskedő számára adott esetben egy fogyasztóvédelmi vizsgálat esetén okozhat problémát: az árfeltüntetésre vonatkozó előírások megsértése, valamint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat folytatása miatt a hatóság – az ügy körülményeinek feltárását és az ügyben releváns tények értékelését követően – akár el is marasztalhatja.

Previous
Previous

A jótállási igény érvényesítése a kereskedő székhelyén

Next
Next

A kiadott szabadság időpontjának módosítása