A jótállási igény érvényesítése a kereskedő székhelyén
2021. január 1-től lényegesen változtak a kötelező jótállásra vonatkozó jogszabályok. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
5. § (1) „A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.”
A jótállási igény érvényesítésének helye lehet a vállalkozás székhelye, telephelye, fióktelepe és a javítószolgálat is. A fogyasztó döntheti el, hogy melyikhez fordul kijavítás iránti igényével.
A fenti előírás egyrészről jogosultság a fogyasztó oldalán, másrészt kötelezettség a kereskedőnél: biztosítani kell, hogy a jótállási igény intézésének feltételei a székhelyén, telephelyein vagy fióktelepén is rendelkezésre álljanak. Így ügyelni kell arra például, hogy a jogszabályoknak megfelelő tartalmú, minőségi kifogás intézésre szolgáló jegyzőkönyv kerüljön kitöltésre, és az ügyintéző is tisztában legyen a kereskedőt és a fogyasztót megillető jogokkal és kötelezettségekkel. Szükség esetén ugyanis – a fogyasztóvédelmi bírság elkerülése érdekében – erről szakszerű tájékoztatást kell adnia.
Ha Ön fogyasztó, és kellékszavatossággal vagy jótállással kapcsolatos jogi problémája van, vagy ha Ön kereskedő, és rendben szeretné tudni az ügyintézéshez kapcsolódó dokumentumait, akkor lépjen velem kapcsolatba!